loading...

hamyaretorist

بازدید : 4
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 زمان : 10:28

کلیسای حضرت مریم ارومیه

یکی از جاذبه های دیدنی در اطراف سه گنبد کلیسای ننه‌ مریم می باشد که به کلیسای حضرت مریم معروف می باشد، این کلیسا دومین کلیسای قدیمی جهان بعد از کلیسای بیت لحم در فلسطین بشمار می رود، کلیسای حضرت مریم از متفاوت ‌ترین کلیساهای ایران بشمار می رود که هیچ ‌گونه شباهتی به سایر کلیساها ندارد و دارای معماری بسیار ساده ای می باشد، قدمت کلیسای حضرت مریم به دوره ی آشوریان باز می گردد، از تزئینات کلیسای حضرت مریم می توان به چند تابلوی نقاشی و کوبلن ‌دوزی از حضرت عیسی (ع)، حضرت مریم (ع) و حواریون اشاره کرد. کلیسای حضرت مریم از آثار تاریخی ارومیه در ۲۲ آبان ۱۳۹۲ هجری شمسی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. با تهیه بلیط هواپیما تهران تبریز در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

وزه ارومیه

موزه ارومیه از دیگر جاهای دیدنی در ارومیه که در سال ۱۳۴۶ ساخته شده، موزه ارومیه از دو تالار بزرگ و کوچک تشکیل شده که در هر کدام از آنها آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی به نمایش گذاشته شده است، یکی از این تالارها مخصوص موزه مردم شناسی و تالار دیگر موزه کتاب های نفیس خطی می باشد، از جذاب ترین آثار موزه ارومیه سه دست نوشته می باشد که قدمت آن به هزاره اول قبل از میلاد باز می گردد و با خط میخی روی آن حک شده، آثار تاریخی موجود در موزه دارای قدمت های تاریخی طولانی می باشد که می توان قدمت برخی از این آثار را به ۷ هزار سال قبل از میلاد، قرن هفدهم و دوره ی قاجار برمی گردد.

اقامتگاهای نزدیک به سه گنبد ارومیه

اگر در سفر به ارومیه خواستید در نزدیکی سه گنبد اقامت داشته باشید می توانید از هتل های اطراف سه گنبد استفاده نمایید، از هتل های اطراف سه گنبد می توان به هتل بین المللی پارک، هتل خرم، هتل مروارید، هتل ساحل ، هتل قصر اشاره کرد.

بازدید : 14
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 9:06

سوغات استان خراسان رضوی

استان خراسان رضوی از استان هایی که دارای سوغاتی های بسیار زیاد ومتنوعی می باشد، از معروف ترین آن ها می توان به زعفران اشاره کرد که از سوغات اصلی این استان می باشد، علاوه بر زعفران می توان به عناب، انار، زرشک و نقل و نبات، ادویه و خشکبار، اشاره کرد. صنایع دستی استان خراسان رضوی نیز بسیار متعدد و متفاوت می باشد که می توان به جانماز، عطر، تسبیح، مهر، انواع انگشترهای تزئینی و فیروزه اصل نیشابور که از با ارزش ترین سوغات های استان خراسان رضوی می باشد.

سوغات استان خراسان شمالی

از بی نظیر ترین سوغاتی های بجنورد می توان به انواع آب نبات اشاره کرد که از اصلی ترین سوغاتی های این استان می باشد، همچنین انگورهای بجنورد از خوشمزه ترین سوغاتی های خوراکی در این استان بشمار می رود، از دیگر سوغاتی های استان خراسان شمالی صنایع دستی آن می باشد که می توان فرش های دورو و گلیم های دیدنی و پرطرفدار می باشد.

سوغات استان خوزستان

خوزستان از استان ‌های زیبا و پرنشاط جنوب کشورمان که دارای آب وهوای بسیار گرمی می باشد، انواع خرما و کلیچه که نوعی نوع کلوچه محلی این استان می باشد از دیگر سوغات های اهواز کپوبافی، احرامی ‌بافی و گلیم افشار می باشد. با تهیه بلیط هواپیما تهران اهواز در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

بازدید : 14
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 9:47

الموت

این منطقه کوهستانی در شمال قزوین قرار دارد و از شمال به دهستان های دو هزار و سه هزار تنکابن، از شرق به طالقان، از غرب به رودبار و از جنوب به طالقان محدود شده است و رشته کوه های البرز در منطقه الموت دارای قلل معروف و پر ارتفاع است که از محور کوه نوردی قرار دارند ، اس چارتر این امکان را به شما می دهد تا در کمتر از سه دقیقه بلیط ارزان چارتری ایرانشهر تهران را بگیرید و سفر کنید.

کاخ چهلستون

مهم ترین اثار تاریخی قزوین کاخ و موزه چهلستون می باشد و در دوران شاه تهماسب صفوی پایتخت ایران بود و ساخته شد اکنون این کاخ که از مهم ترین مراکز مهم خوشنویسی قزوین بوده که تغییر کاربری به موزه خوشنویسی داده است ، و قبل از تبدیل شدنش به موزه خوشنویسی در ان اشیای تاریخی را نگه داری می کرده اند و در سال 1337 تصمیم به موزه خوشنویسی گرفته شد و ظرف های ان مربوط به دوران قبل از میلاد ، دوران اسلامی، و از ابتدا دوران قاجار تا اواخر بوده است.

موزه شهر

در این موزه اثاری از دوران پیش از تاریخ ، دوران تاریخی و دوران اسلامی به نمایش گذاشته شده است ، مهم ترین این اثار سکه‌های متعلق به اشکانیان تا قاجار، مهر‌های نفیس و تاریخی، ظروف سفالی، فلزی و سنگی، اشیای زینتی، نظامی و کاربردی است و بعضی از این اثار از حفاری های دشت قزوین به وجود امده است.

شاهزاده حسین

شاهزاده حسین فرزند دو ساله امام رضا (ع) بوده که طبق گفته ها در سفر به خراسان –قزوین از دنیا رفته است و در همان شهر قزوین دفن شده است بنای اصلی بقعه از اثار دوره صفویه و از حیث معماری بسیار نفیس است.

بازدید : 19
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 17:25

دریاچه اوزون گل ترکیه

ترکیه از کشورهای دیدنی و توریستی در جهان که دارای شهرهای تاریخی بسیار زیاد با قدمت های طولانی می باشد، این کشور دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی می باشد، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی اوزون گل در استان ترابزون ترکیه بپردازد، اوزون گل از مناق جذاب با مناظر زیبا و خیره ‌کننده که سال هاست از مقاصد گردشگری معروف و محبوب در ترکیه بشمار می رود و طرفداران بسیار زیادی می باشد. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با این جاذبه ی گردشگری بیشتر آشما شوید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی دریاچه اوزون گل ترکیه

دریاچه اوزون گل از جاذبه های دیدنی و تفریحی در ترکیه که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری مرکز شهر ترابزون در شمال شرقی دریای سیاه قرار دارد، دریاچه اوزون گل منطقه ای آرام و جذاب که ساعاتی شما را در سکوت محو خود خواهد کرد، دریاچه اوزون گل در سال ها قبل بر اثر رانش زمین شکل گرفته و جالب است بدانید قسمت هایی که از سطح زمین بر اثر زمین لرزه بالا آمده است حالت سد طبیعی شده و جریان رودهای کوهستانی را متوقف کرده است، دریاچه اوزون گل دارای طبیعتی بکر و بی نظیر از کاج ‌های سربه ‌فلک ‌کشیده و تپه ‌های سرسبز و تفریحات متنوعی می باشد، دریاچه اوزون گل حدود ۲ کیلومترمربع مساحت و ۳۰ متر عمق دارد، دریاچه اوزون گل دارای از تعداد زیادی چشمه و نهر تامین می شود و از طریق رودخانه کوچکی به دریای سیاه می ریزد.

بازدید : 11
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 9:28

سینماهای مشهد

مشهد توریستی ترین شهر ایران که بخاطر وجود بارگاه مطهر امام هشتم ع سالانه زائران زیادی را به سوی خود می کشاند. علاوه بر زیارتی بوده این شهر جاذبه های دیدنی طبیعی و تاریخی بسیار فراوانی نیز دارد که می توانید بهترین سفر را به مشهد تجربه کنید. آس چارتر در این مقاله به یکی از تفریحات سرگرم کننده و دوست داشتنی سینماهای مشهد می پردازد. امروزه سینما یکی از مهم ترین و هیجان انگیز ترین تفریح هایی است که برای هر شخص جذابیت خاص خودش را دارد، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بلیط لحظه آخری ارزان کیش مشهد را از این سامانه دریافت نمایید.

بازدید : 14
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 13:49

دید و بازدید در چهارشنبه سوری

یکی از مراسمات در شب چهارشنبه سوری طبق رسم این است که کوچک‌ ترها به دیدار بزرگ‌ ترها می ‌روند تا این شب را در کنار هم خوش بگذرانند. در این دورهمی با درست کردن آتش و انجام دادن دیگر مراسمات دیگر شب بسیار زیبا و خاطره انگیزی را سپری می کنند. با تهیه بلیط لحظه آخری ارزان هواپیما تهران ایلام در سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آتش بازی در چهارشنبه سوری

یکی از اصلی ترین مراسمات در چهارشنبه سوری آخر سال روشن کردن آتش است، قدمت آتش بازی به زمان ناصرالدین شاه باز می گردد که توسط فرانسوی ها در ایران رواج پیدا کرد و مرسوم شد. آتش بازی در آن دوره بیشتر بعنوان نمایش اجرا می شد، و مردم با جمع شدن و تماشا کردن خود را سرگرم می کردند بعدها این آتش بازی بعنوان یکی از رسوم های آئین چهارشنبه سوری تبدیل شد، آتش یکی از مهم ترین عناصر در چهارشنبه سوری بوده است، آریایی‌ها آتش را وسیله‌ای برای تطهیر و پاک ‌سازی خود می ‌دانستند، آنها عقیده داشتند که می توانند بیماری و مشکلات را به آتش بسپارند و در مقابل کار و سرخی و نیرو و گرما را از آتش هدیه بگیرند. در گذشته با بر افروختن آتش با استفاده از هیزم هایی که جمع می کردند به جشن و آتش بازی می پرداختند، در بیشتر نقاط ایران آتش را در پشت بام خانه ها روشن می کنند، و اهالی خانه و افرادی که دور آتش جمع شده‌اند با خواندن سرخی تو از من، زردی من از تو و غم برو، شادی بیا، محنت برو، روزی بیا و همچنین ای شب چهارشنبه، ای کلید چهار دنده، بده مراد بنده از روی آتش می پرند و در آخر بعد از پریدن بر روی آتش اجازه می دادند تا آتش خودش خاموش شود، و در نهایت بعد از سردشدن و خاموش شدن آتش، خاکستر آتش توسط یکی از اعضای خانواده جمع آوری و به بیرون از خانه برده می شود.

بازدید : 14
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 10:04

دیگچه سفالی بلغارستان

از دیگر سوغات بلغارستان می توان به دیگچه سفالی آن اشاره کرد این قابلمه سفالی کوچک به جایووش معروف می باشد، که در ایران نیز بسیار زیاد وجود دارد، این دیگچه ها اصالتا از محصولات و صنایع دستی بلغارستان می باشد، در ایران از این دیگچه های سفالی برای پخت دیزی استفاده می شود و در بلغارستان نیز برای تهیه و پخت غذایی همچون گوشت و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. با تهیه بلیط هواپیما تهران وارنا از سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

ظروف مخصوص سرامیکی بلغارستان

ظروف سرامیکی از دیگر سوغاتی های بلغارستان که از بی نظیرترین آثار و صنایع دستی در بلغارستان محسوب می شود، این ظروف سرامیکی در رنگ‌ هایی زیبای سبز و قهوه‌ ای در نقش های بی نظیر طراحی شده اند. شما می توانید بعنوان یک سوغات بی نظیر و جذاب از این ظروف سرامیکی تهیه نمایید.بلیط هوادیما تهران شیراز را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

بازدید : 22
شنبه 22 ارديبهشت 1403 زمان : 10:50

هتل صخره ای کندوان

هتل صخره ای کندوان از جذاب ترین هتل های صخره ای در جهان می باشد، هتل صخره ای لاله کندوان سومین هتل صخره ‌ای دنیا که در روستایی به همین نام قرار دارد، قدمت هتل کندوان به قرن هفتم هجری باز می گردد و دارای 40 اتاق می باشد که معماری این اتاق ها شبیه کندوهای عسل در دل کوه ساخته شده است و متراژ هر اتاق به 60 متر می رسد. از امکانات این هتل می توان به سالن کنفرانس، اتاق میهمانی و جلسات کاری، کافی ‌شاپ، جعبه کمک های اولیه، تلویزیون در لابی، آلاچیق، روم سرویس، گشت غیررایگان، کپسول آتش ‌نشانی در لابی، فروشگاه صنایع ‌دستی و سوغات، کافی‌ شاپ فضای باز، لباسشویی، تاکسی سرویس، صندوق امانات، اعلام حریق و ... اشاره کرد. با تهیه بلیط هواپیما تهران اردبیل در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

بازدید : 24
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 16:21

تخت جمشید

کشور ایران دارای جاذبه های زیاد تاریخی می باشد، که جست و جو در هر کدام از انها باعث می شود تا شما با بخش هایی از تاریخ دور و نزدیک کشور اشنا بشوید. در این مطلب از اس چارتر قصد داریم تا شما را با تخت جمشید، تمدن ایران و اثار باستانی اشنا کنیم، شما می توانید برای سفر به تخت جمشید از سایت اس چارتر بلیط چارتری بندرعباس شیراز را تهیه کنید و سری به این بنای تاریخی بزنید.

تاریخچه تخت جمشید

حتی اگر به تخت جمشید سفر هم نکرده باشید نام این اثار را شنیده اید، درشیراز تخت جمشید وجود دارد که در دوران داریوش بزرگ، خشایارشا، اردشیر اول احداث شده است.در سال 518 پیش از میلاد بنای تخت جمشید به عنوان پایتخت جدید هخامنشیان در پارسه اغاز شده است، با کمک نوه اش اردشیر یکم بناهای دیگری ساختند و این مجموعه را گسترش دادند. سامنر طبق براورده هایی که کرده است می گوید تخت جمشید شامل 39 قرارگاه مسکونی بوده است که در دوران هخامنشیان، ۴۳٬۶۰۰ نفر جمعیت داشته است. تاریخ دانان می گویند اسکندر مقدونی سردار یونانی در سال 330 پیش از میلاد، به ایران حمله کرده است و تخت جمشید را به اتش کشیده است و بخش بزرگی از کتاب ها، فرهنگ و هنر هخامنشی را با این کار نابود کرده است. اما با همین حال ویرانه های این مکان همچنان پا بر جا است و باستان شناسان از ویرانه های ان نشانه های اتش و هجوم را ثبت می کنند.

تخت جمشید، مکان تاریخی در شیراز از سال 1979 در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

وسعت کاخ های تخت جمشید به 125 هزار متر مربع می رسد که در روی سکویی به ارتفاع 8 تا 18 متر مربع واقع شده است.از کاخ های مهم تخت جمشید می توان به کاخ دروازه ملل – خزانه شاهی – دژ و باروی حفاظتی اشاره نمود.

بعد از گذشت سال های زیادی گردشگران خارجی و ایرانی علاقه زیادی به این بنا که نماد تاریخ ایرانیان است دارند و همه ساله از تخت جمشید بازدید می کنند، شما نیز اگر دوست دارید سفری متفاوت به شهر زیبای شیراز داشته باشید می توانید از سایت اس چارتر بلیط ارزان چارتری تهران شیراز بگیرید و سفر کنید.

بازدید : 69
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 9:31

یکی از غداهای بندرعباس چیست؟موفلک

موفلک نیز یکی دیگر از غذاهای بندرعباس می باشد. در تهیه این غذا نیز مانند دیگر غذاهای جنوبی از ماهی استفاده می شود. علاوه بر ماهی از گندم و جوپرک نیز در تهیه موفلک استفاده می شود. برای طبخ این غذا ابتدا گندم را در ظرفی دیگر تفت می دهیم یا به اصطلاح برشته می کنیم تا رنگ ان تغییر کند. بهترین ارائه کننده بلیط هواپیما تهران بندرعباس ، سایت آس چارتر می باشد. سپس گندم را مانند برنج می خیسانیم. در ظرفی دیگر پیاز را تفت و زردچوبه را به آن اضافه می کنیم. در این مرحله ماهی را که از قبل آب و زردچوبه جوشانده بودیم، استخوان و پوستش را جدا می کنیم به پیاز اضافه می کنیم. آبی را که ماهی در آن جوشانده را نگه می داریم و بعد از تفت پیاز به همراه ماهی، به مخلوط اضافه می کنیم. سپس گندمی را که از قبل خیسانده بودیم به آب و ماهی و پیاز اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب بخار شود. در نهایت اجازه می دهیم تا تمامی مواد در کنار یکدیگر دم بکشد. بنا به سلیقه می توان ادویه های تند جنوبی را نیز به غذایمان اضافه کنیم.با سایت اس چارتر بلیط هواپیما تهران بندرعباس را رزرو کنید.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 192
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 237
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 349
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1252
  • بازدید ماه : 4143
  • بازدید سال : 8913
  • بازدید کلی : 8913
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی